100% kobiecości w męskiej branży

Od 8 lat zajmuje się sprzedażą wysokiej jakości narzędzi skrawających i materiałów eksploatacyjnych do narzędziowni. Choć branża jest typowo męska, ona radzi sobie w niej doskonale

Aby zbudować zaufanie klientów postawiła na ekspercką wiedzę, bezpośrednie relacje i dotrzymywanie obietnic. Potrafi  sama stanąć przy maszynie, aby klient dostał towar na czas. Jest wymagająca, konsekwentna i komunikuje się bez owijania w bawełnę. To pomaga w kontaktach z klientami, którzy w jej ręce oddają efektywność procesów produkcyjnych.

W jaki sposób kobieta odnajduje się w takiej branży?

-W tak specyficznej branży ważne, aby towarzyszyć klientowi jako wsparcie merytoryczne na każdym etapie współpracy. Kobieca natura daje poczucie wsparcia, ale ja jestem po technicznej stronie mocyJ i to przygotowanie merytoryczne sprawia, że klienci mi ufają. Czasem odradzam zakup jakiegoś produktu bo wiem, że klient go nie potrzebuje na ten moment.  Myślę, że takie takie podejście owocuje. Często zwracam klientowi uwagę na coś istotnego czego nie zauważał, daję lepsze rozwiązanie i wtedy klient zaczyna patrzeć na mnie jak na kogoś komu naprawdę zależy. A jeśli czegoś nie wiem uzupełniam wiedzę albo przyjeżdżam na spotkanie z przedstawicielem producenta, który oferuje dane rozwiązanie techniczne. Tutaj nie ma miejsca na tzw. ściemę.

 Jakie działania dają sukces?

-Praca się sama nie zrobi. Jestem w ciągłym ruchu, dużo jeżdżę po Polsce, spotykam się z klientami, z producentami. Sama sprawdzam rozwiązania. Czasem jest ciężko. Z drugiej strony widzę rezultaty. Pracuje nad firmą, ale także nad sobą. Dużo się szkolę – to budowanie siebie od środka dało mi bardzo dużo wymiernych rezultatów. Nie zawsze miałam środki na rozwój, ale wiem, że bez tego nie rozwinęłabym biznesu. I to jest moje źródło siły … plus mój zadziorny uparty charakter:-)!!

Doświadczenie, uczciwość oraz sumienna praca dają rezultaty.

I ciągle lubię to co robię. Na szczęście. To jest chyba taki czas kiedy rozwijam skrzydła.

Z Anką rozmawiała Sydonia Ottlewska,  BRAND NATURE.